Harvard Üniversitesi Astrofizik Profesörü Çarpıçı Gerçeği Açıkladı:

Spread the love

“UZAYLILAR BİZİ ZİYARET EDİYOR!”

Scientific American adlı bilim dergisi Harvard Üniversitesi Astrofizik Profesörü Avi Loeb’in açıklamalarına geniş yer verdi.

Harvard Üniversitesi’nin üretken astrofizikçisi, kara delikler, gama ışını patlamaları, erken evren ve alanının diğer standart konuları üzerine öncü ve kışkırtıcı araştırmalar üretti. Ancak on yıldan fazla bir süredir daha tartışmalı bir konu olan uzaylılarla ve onların nasıl bulunacağıyla da ilgileniyor. Nispeten yakın zamana kadar, Loeb’in bu bağlamdaki en yüksek profilli çalışması, Silikon Vadisi milyarderi Yuri Milner tarafından yüksek hızlı yolculuklara “hafif yelkenler” adı verilen lazerle güçlendirilmiş, incecik ayna benzeri uzay aracı göndermek için finanse edilen bir proje olan Breakthrough Starshot ile olan ilişkisiydi. yakındaki yıldızlara. Ancak 2017’nin sonlarında dünyanın dört bir yanındaki gökbilimciler esrarengiz bir yıldızlararası ziyaretçiyi incelemek için çabaladığında her şey değişmeye başladı.-şimdiye kadar görülen ilk şey- kısa süreliğine teleskoplarının menziline girdi.

Nesneyi keşfedenler ona ‘Oumuamua’ adını verdiler ; bu, kabaca “keşif” anlamına gelen Hawaii dilinde bir terimdi. Bu göksel yoldan geçen kişinin kaçınılmaz olarak üstünkörü incelemeleri, onun kolay doğal açıklamaya meydan okuyan çeşitli özelliklere sahip olduğunu gösterdi . ‘Oumuamua’nın 100 metre uzunluğundaki bir puroya veya krepe benzeyen görünen şekli, bilinen herhangi bir asteroit veya kuyruklu yıldıza pek benzemiyordu. Parlaklığı da aynı şekilde, ‘Oumuamua’nın güneş sistemimizdeki tipik uzay kayalarından en az 10 kat daha fazla yansıtıcı olduğunu ortaya çıkardı; parlatılmış metalin parıltısını çağrıştıracak kadar parlaktı. En tuhafı, Güneş’in yanından geçtikten sonra hızla uzaklaşan nesne, yalnızca yıldızımızın zayıflayan kütle çekim kuvvetiyle açıklanamayacak kadar hızlı bir şekilde hızlandı.. Sıradan kuyruklu yıldızlar, güneş ışığıyla ısınan buzlu yüzeylerinden çıkan buharlaşan gazların roket benzeri etkisi nedeniyle benzer ivmeler sergileyebilir. Ancak ‘Oumuamua çevresinde bu tür jetlere dair hiçbir iz görülmedi.

Loeb’e göre en makul açıklama, sansasyonel olduğu kadar açıktı da: Muhtemelen yassı şekli ve yüksek yansıtma özelliğiyle birlikte ele alındığında, ‘Oumuamua’nın anormal ivmesi, eğer nesne gerçekten hafif bir yelkense (belki de uzun süredir terkedilmiş bir yelkense) mükemmel bir anlam taşıyordu. süresi dolmuş galaktik kültür. Bir gün gökyüzünün derinliklerinde kozmik uygarlıkların kanıtlarını nasıl bulabileceğimizi düşünerek geçirdiği yıllar, ‘Oumuamua’yla birlikte kanıtların bizi bulduğuna giderek daha fazla ikna oldu. 2018’in sonlarında Loeb ve ortak yazarı, Harvard doktora sonrası araştırmacısı Shmuel Bialy, Astrophysical Journal Letters’da ‘ Oumuamua’nın insanlığın dünya dışı zekaya ait bir eserle ilk temasından başka bir şey olmadığını savunan bir makale yayınladılar.

Makale gazetecilerin büyük beğenisini kazandı ancak Loeb’in astrobiyoloji odaklı meslektaşlarının çoğu tarafından başarısızlığa uğradı ; onlar garip olsa da ‘Oumuamua’nın özelliklerinin onu hala doğal fenomenler alanına yerleştirdiğini ısrarla söylüyorlar . Loeb’i eleştirenlere göre aksini iddia etmek, tartışmasız meşru bir bilimsel araştırma alanı olması gereken bir alandan saf UFO ve uzaylılar tarafından kaçırılma raporları damgasını kaldırmak için verilen uzun mücadele açısından en iyi ihtimalle ukala ve en kötü ihtimalle yıkıcıdır.

Loeb şimdi bu iddiasını , yazarın yaşam öyküsüyle olduğu kadar ‘Oumuamua’nın temel gizemleriyle de ilgili olan Dünya Dışı: Dünyanın Ötesindeki Akıllı Yaşamın İlk İşareti kitabıyla kamuoyuna duyurdu . Scientific American , Loeb ile kitap, tartışmalı hipotezi ve bilimin neden krizde olduğuna inandığı hakkında konuştu.